
Personnummer till olycksfallsförsäkringen
Från och med den 1 januari 2025 införs ett nytt krav för att olycksfallsförsäkringen ska vara giltig. Vi behöver ha ditt personnummer registrerat hos oss för att försäkringen ska kunna gälla i samband med ditt uppdrag. Detta innebär att du endast omfattas av försäkringsskyddet om vi har fått in och registrerat ditt personnummer i våra system.
Försäkringen täcker dig under resor till och från din huvudman samt under själva besöket. Om vi saknar ditt personnummer kan vi tyvärr inte aktivera försäkringen, vilket betyder att du då inte har något skydd vid en eventuell olycka.
Av den anledningen är det mycket viktigt att du lämnar in ditt personnummer i god tid innan ditt uppdrag påbörjas. På så sätt säkerställer du att försäkringsskyddet gäller fullt ut från första dagen.
Vi vill understryka att personnumret endast används för att administrera försäkringen och säkerställa att rätt person omfattas av skyddet. Dina uppgifter hanteras alltid i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR).